کولانت تراش
کولانت تراش
نویسنده : manger تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1398

منبع : کولانت تراش

کولانت تراش

کاربردهای کولانت تراش

از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.

همچنین و جود افرودنی هایی نظیر آنتی فوم در روغن آب صابون ، باعث جلوگیری از تشکیل کف در هنگام گردش سیال در ماشین گردیده و با استفاده از مواد آنتی باکتریال به مقدار قابل توجهی ، رشد میکروب ها در داخل مخزن دستگاه قابل کنترل خواهد بود.
به طور کل در تمامی عملیات ماشین کاری از قبیل: تراشکاری ، فرزکاری ، سوراخ کاری ، برش کاری ، سنگ زنی و پروفیل سازی ، حرارت ناشی از اصطحکاک ابزار با قطعه کار موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده که با استفاده از سیالات خنک کننده و صابونی تا حد زیادی قابل جلوگیری میباشد.
به طور کلی آنتی باکتریال ماده ای است قلیایی که باعث ازبین بردن باکتری های موجود در آب صابون تراشکاری می شود و جلوی رشد باکتری ها را می گیرد و طول عمر آب صابون تراشکاری یا روغن آب صابون را افزایش می دهد.
شاید بپرسید فرق کولانت تراش ( آب تراش ) با روغن آب صابون چیست؟ هر سه مورد یک محصول میباشند که در صنعت با عناوین مختلف معرفی شده اند یعنی روغن آب صابون یا آب صابون تراشکاری با روغن حل شونده و روغن Z1 هر سه اسم های مختلف یک محصول می باشد و به دلیل اینکه افراد با اسم های مختلف دنبال این محصولات می گردند مجبور شده ایم نام هر چهار تا را در سایت ذکر نماییم.

مزایای کولانت تراش

قابلیت روان کنندگی عالی
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت ممانعت از خوردگی
خاصیت روان کنندگی عالی
ضد خوردگی
خاصیت ضد کف
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
امولسیونی پایدار
خاصیت خنک کنندگی بالا

شرکت صنایع شیمیایی دلفین مفتخر است بخشی از دستاورد های خود در زمینه تولید محصولاتش اعم از روغن آب صابون ، آب صابون تراشکاری ، روغن حل شونده ، روغن Z1 و کولانت تراش و انواع روان کارهای صنعتی و ... را در قالب مقالات علمی با شما به اشتراک بگذارد. سعی می شود در آینده مقالات علمی و پرباری را قرار دهیم و این قسمت را همیشه به روز نگه داریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به باربری ماشین دودی مي باشد.